Chintsa & Addo National park

25 januari 2012 - Port Elisabeth, Zuid-Afrika

Dag 17

Eindelijk een hele dag vrij, opstaan wanneer we zelf willen en doen en laten waar we zelf zin in hebben. Omdat we al heel de vakantie om ongeveer 6 uur gewekt worden is het vandaag natuurlijk ook niet veel later dat we zelf ontwaken. Dan maar vroeg ontbijten en ons klaar maken om een strandwandeling te maken. Schelpjes zoeken, pootje baden en de mannen maken aan het einde van de wandeling  een duik in de voor mij véél te koude Indische Oceaan. Wij zullen dadelijk wel in het zwembad springen. Samen genieten van een kopje koffie en een babbeltje meer hoeft het voor ons vandaag niet te zijn. We hebben in dit mooie hotel  internet tot onze beschikking en kunnen de blog netjes bijwerken.

Dag 18

Weer onderweg nu richting East London, de enige natuurlijke haven in Zuid-Afrika en gelegen in de Buffelsrivier, voor een korte stadstour. Vervolgens rijden we via King Williams Town en Grahamstown, waar sommigen het “Observatory” museum bezoeken, wij genieten van een lekker kopje koffie en een lichte lunch. We komen vroeg aan in ons hotel en hebben zo weer een namiddag vrij.

Dag 19

In de ochtend gaan we naar Addo Elephant Park voor onze laatste safari. De “Big five” leven hier allemaal. Zullen we geluk hebben of niet we moeten de leeuw nog spotten. We zien in het begin de zeer giftige boomslang die lekker ligt te zonnen. Een beetje verder komt er een kudde olifanten langs op nog geen 2 meter van de jeep, we zijn er allemaal stil van. Maar dan krijgt de ranger een tip dat er leeuwen te zien zijn, uniek als je weet dat er maar 9 leeuwen zijn in dit park van 25000 hectare. We rijden er snel naartoe en ja hoor er liggen er 3 te rusten in de struiken. Na 5 minuten word ons geduld beloond en komen ze er onderuit. Ze laten zich bewonderen en lopen statig voor onze jeep uit. Een unieke ervaring hier kwamen we toch voor naar Zuid-Afrika. Op onze terugweg zien we ook nog een buffel dicht bij de weg onze reis kan niet meer stuk.

1. Jan Proost:
    25 januari 2012
    hoi, hier een berichtje van je moeder en vader.We genieten hierin spanje van jullie verhaal.Supper wat jullie daar meemaken,geniet er goed van en breng zoveel mogelijke info mee van ginder zodat ook wij er en stukje van kunnen meebeleven.Je broertje Rik en Yvonne zijn ook hier,ook zij wachten vol verwachting op wat jullie te vertellen hebben.Groetjes en veel liefs,
  2. Patris:
    27 januari 2012
    Hoi Suzan en Rudi
    Dat is weeral een mooi verhaal,vooral die vrije dag was precies heel welkom!Daar ben ik ook aan toe maar hier zijn ze niet zo spannend.Ik wacht al op jullie volledige verhaal over die reis te horen.
    Geniet nog van de laatste dagen
    Groetjes je zusje