Knysna - Bankoverval !!!!

31 januari 2012 - Strand Hotel, Zuid-Afrika

Dag 20

We verlaten Port Elizabeth om 7.45 uur en zetten koers naar Knysna. Het programma luidt als volgt: “Schitterende tocht, met spectaculaire uitzichten, via de Tuinroute die haar naam dankt aan de weelderige groene bossen, de spectaculaire kliffen en witte zandstranden. Niet voor niets is de tuinroute één van de meest geliefde reisbestemmingen van Zuid-Afrika. Onze eerste stop is  het Tsitsikamma Woud waar we een korte wandeling maken naar de hangende brug over de Stormsrivier”.

Alle groepsleden  gaan de uitdaging aan om via een 450 treden tellende overigens niet te steile trap door het oerwoud af te dalen naar de fameuze hangbrug over de Stormsrivier. Het uitzicht vanaf de hangbrug is spectaculair. Aan de ene kant de Indische oceaan, aan de andere kant de rivier die zich een weg baant tussen de steile rotsen.

Daarna vervolgen we onze weg over de N2. We kruisen een aantal rivieren, zoals de Kleinbosrivier, de Elandsrivier en de Bloukransrivier. Het uitzicht over de canyons is fantastisch.

Na het eten rijden we verder naar “Birds of Eden” een vogelheiligdom waar meer dan 220 verschillende soorten vogels te bewonderen zijn. De volière is ’s werelds grootste en huist dan ook meer dan 3000 vogels.  Door de mooie begroeiing, waterval en de vogels die vrij kunnen vliegen is het heerlijk om hier rond te lopen en te genieten.

Dag 21

Een rustige vrije ochtend we vertrekken pas om 14.00 naar onze volgende excursie. Om half negen gaan we het centrum verkennen, veel leuke winkeltjes we kijken er naar uit. Aangekomen in main street beginnen er voor ons enkele mensen naar beneden te lopen, even kijken er lijkt wel iets gebeurd ofzo. Maar dan komen uit de andere richting opeens gewapende politieagenten in burger aan gelopen, met kogelvrije vesten aan lopen ze op de Mercedes af die net voor onze neus geparkeerd staat, een dikke zwarte man word met veel machtsvertoon uit zijn wagen gehaald en op de grond gegooid. Ze slaan hem onmiddellijk in de boeien.  Wij zijn ondertussen de winkel in gevlucht waar we voor stonden, de eigenares sluit uit angst vlug het traliehek voor haar deur. Ondertussen lopen er hier in een mum van tijd wel 10 gewapende en 20 undercover agenten rond, ze lopen allemaal het winkelcentrum in. Blijkbaar werd er hier een overval op een geldtransport wagen beraamd, die stond aan de overkant van de straat geparkeerd. Ik weet echt niet of met Peter en Nita op vakantie wel  veilig blijft  het ongeluk komt nu wel héél dicht bij.

1. H.L. JEUKEN:
    15 februari 2012
    Zeer mooi!!Wik je vanaf dag 5 t/m dag 12
    nog eens plaatsen of mij toesturen.
    Je hebt toch mijn adres?
    Harrie.