Dag 1 t/m 4

11 januari 2012 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

REISVERSLAG ZUID-AFRIKA 2012  DAG 1 T/M 4

De eerste dagen nog geen internet dus hier een samenvatting.

Dag 1

Na een soms  iets of wat turbulente vlucht van ongeveer 11 uur zijn we veilig geland in Zuid-Afrika. Onze reisleidster Suzanne (niet de Belgische  maar de Zuid-Afrikaanse), stond ons op te wachten om ons mee te nemen naar onze eerste lodge.  Na een welkomst drankje zijn we vlug gaan slapen want we werden de volgende dag al om kwart voor 6 al gewekt,  mooi begin van de vakantie.

Dag 2

Op onze eerste dag  in Afrika hebben we  een stadsrondrit gemaakt door Pretoria. Een kijkje gaan nemen bij het standbeeld van Paul Kruger, hij was de eerste president van Zuid-Afrika, en daarna naar zijn voormalig huis.

Nadien nog even het Voortrekkersmonument gaan bezoeken.

In de namiddag  zijn we met de bus naar Johannesburg gereden en hebben we  een rondrit door Soweto gemaakt de township waar ook Nelson Mandela heeft gewoond.

We hebben de dag afgesloten met en diner bij Carnivore waar we allemaal vreemde diersoorten konden proeven, o.a. impala, springbok, krokodil, wrattenzwijn, eland, gnoe en nog een paar.

Dag 3

Vandaag veel bus gereden, onderweg naar onze volgende bestemming de bekendste diamantmijn van Zuid-Afrika “De Cullinan mijn” bezocht. Indrukwekkend om dat alles eens van dichtbij te kunnen bekijken hoe diamanten eigenlijk gewonnen worden.

Nita won de hoofdprijs van de loterij een replica van de grootste diamant die er ooit gevonden is de”Cullinan diamont”.

Als we aangekomen zijn bij onze 2de lodge zijn we vrij om te gaan zwemmen of de omgeving te verkennen.

Deze avond  gaan we met zijn allen genieten van een welkomstdiner. En morgenochtend maken we onze eerste game-drive.

Dag 4

Om 6 uur deze ochtend stond een zwarte schone aan de deur  te roepen dat het tijd was om op te staan, dat was onze wake-up cal vandaag.

Een half uurtje later zijn we vertrokken voor onze eerste game-drive, met z’n allen aan boord van een soort monster truck trokken we het park in op zoek naar de wilde dieren. We zagen impala”s, elanden, aardvarkens, struisvogels, de zwarte neushoorn en  nog verschillende andere antilopen soorten.

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt rijden we vandaag de Panorama route. We zagen de op drie na grootste ravijn ter wereld, “De Blyde Rivier Canyon”, daarna een wandeling naar de Bourke’s Luck Potholes waar rivierdraaikolken vreemde ronde gaten in de rotsen hebben gevormd.

We zouden ook een kijkje gaan nemen bij “God’s Window” maar helaas waren zijn gordijnen dicht vandaag (teveel wolken we zagen niks). Dan maar naar de “Lisbon waterval”, die niet zo spectaculair was.

Laatste stop van de dag “Pilgrims Rest” , het oudste mijnstadje van Zuid-Afrika nog geheel in oorspronkelijke staat, we liepen zo de 19de eeuw binnen.

Bezoek Cullinan mijnDe eerste Game-DriveHet eerste wildPotholes (panoramaroute)

Spelende kinderenLief he!VerkoopsterPelgrims RestCafe Pelgrims rest

1. Jacqueline:
    11 januari 2012
    o, wat herkenbaar. Mooi he en interessant. hebben ze jullie ook het verhaal van de blyde en treurrivier verteld? Vraag maar eens. Wij zitten in Namibie ook te genieten. Ramp is wel dat ik mijn telefoon kwijt ben. Waarschijnlijk buiten op tafel laten liggen (gelukkig uit omdat er geen ontvangst was) en nu verdenk ik een aap dat hij deze snachts meegenomen heeft. Die lopen daar in de Waterberg Wilderness vrij rond bij de lodges. Gelukkig nu in Etosha Park Wifi kan ik toch wat mensen contacten. Veel plezier allemaal. Wij volgen jullie. groet Harro en Jacqueline
  2. Cor Hensen:
    14 januari 2012
    mooi hoor peter geniet ervan