Zululand - dag 8 t/m dag 12

18 januari 2012 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Vanwege het beperkte aanbod aan een internetverbinding moeten jullie telkens een paar dagen wachten op het vervolg van onze spannende reis.

Vervolg dag 8

De wandeling leverde geen nieuwe diersoorten op er zaten wel krokodillen in het water maar ze lieten zich niet zien.

Dag 9

Vandaag rijden we naar het Hluhuwe Wildreservaat. Zoals gewoonlijk bij een reisdag stoppen we onderweg weer even bij een leuke souvenirmarkt en de Swazie Candles kaarsenfabriek waar met de hand kaarsen worden gemaakt in vele motieven en vormen. Bij de grens aangekomen weer het gebruikelijke ritueel, allen uit de bus te voet langs de douane van Swazieland, een stukje wandelen door niemandsland en dan weer een stempeltje om Zuid-Afrika weer binnen te komen. Na een heerlijke lunch rijden we verder naar onze volgende lodge die zich weer op 10 km van de bewoonde wereld bevind, de Bayala game lodge. Na een lekkere douche kwamen we buiten en wat zagen we op nog geen 20 meter van onze huisjes stond een giraf te drinken een unieke ervaring. We worden hier deze avond verwelkomd met een heerlijke braai (barbecue).

Dag 10

We konden kiezen vandaag,  uitslapen of op stap, wij willen natuurlijk niks missen van het mooie Zuid-Afrika en gaan een  bezoek brengen aan Nompondo dit is een Zulu dorp grenzend aan het Wildpark. We gaan eerst eens een kijkje nemen in het schooltje en daarna gaan we kijken bij één van de families thuis. Net voor de middag vertrekken we dan op onze safari . Het park vinden we eigenlijk mooier dan het Kruger park. Het ligt schitterend tussen de bergen en is véél groener. Op de middag hebben we weer een braai in het park. Helaas konden we de leeuwen en luipaarden niet spotten, nog 1 kans in Addo National Park, let’s hope for the best.

Dag 11

Wat een nacht bijna weggespoeld, zo hard heeft het geregend, Peter had een sprinkhaan van wel 15 cm in zijn bed, paniek alom.

De bus raakte niet tot bij de lodge dus werden wij met de 4X4 tot daar gebracht, de rivier had de weg helemaal overspoeld.

Na nog een fikse regenbui konden we dan eindelijk vertrekken richting St. Lucia, we rijden naar het iSimangaliso Wetland Park. Het is één van de weinige parken in de wereld dat uit vijf verschillende ecosystemen bestaat en waar meer dan 800 nijlpaarden en 1000 krokodillen leven. We maken bij aankomst een boottocht op Lake St. Lucia waar we het gevaarlijkste wilde dier van Zuid-Afrika te zien krijgen, het nijlpaard. Dit dier heeft de meeste doden per jaar op zijn naam staan. We zien tijdens onze boottocht ook een paar krokodillen en een grote verscheidenheid aan vogels, zoals de visarend.

’s Avonds gaan we met zijn allen lekker vis eten we zijn niet voor niets aan de zee hé.

Om 20.00 U vertrekken we met 14 nog voor een avond safari . We zien dan de nijlpaarden voor een keer uit het water omdat ze gaan grazen. We hebben ons laten vertellen dat ze ’s avonds ook gewoon door het dorp lopen op zoek naar gras. De buffels, neushoorns,  impala’s en zebra’s waren er ook.

Dag 12

Lekker uitslapen vandaag, we vertrekken pas om half 10 naar Cape Vidal, we rijden er naartoe door het wildpark.  Cape Vidal is  aan de Indische oceaan, die woest lijkt,  maar wondermooi blauw is en een heel mooi stukje strand heeft. Hier genieten we een paar uurtjes van de zon. Om 13.00 rijden we terug naar het hotel en zijn we de rest van de dag vrij, dan hebben we tijd om dit alles samen met de mooie foto’s op de blog te zetten.

We hebben weer nieuwe foto's geplaatst onder de kop Zululand.

1. Lien:
    18 januari 2012
    Waaaw, ik ben jaloers!
    Nog heel veel plezier ginder,

groetjes van je petekind! :)
  2. charlotte en niels:
    19 januari 2012
    heeeeeeey :D

wat een mooie foto's !!
    geniet nog van jullie vankantie

groetjes charlotte en niels :p
  3. Liesbeth puts:
    19 januari 2012
    Ziet er daar spannend uit!
    Ons kindjes vonden de foto's: wow, kei cool!
    Ze kunnen er nog niet zo goed aan uit waar jullie nu eigenlijk zijn.
    Geniet er nog maar wa van! En zie dat ge zeker ne leeuw op de foto hebt staan hé!
    Groetjes aan de negerkes!
    Liesbeth
  4. Cor Hensen:
    22 januari 2012
    gaat jullie goed af zie ik
    nog veel plezier daar